Tetamu Undangan

Thursday, May 7, 2015

dah kawin rupanya hihi

assalamualaikum

mcm biasa mesti berbulan2 sekali update blog atau pun boleh makan tahun juga ni
heeee ..

ok entry kali ni i dah update status hehe "a wife"
alhamdulillah rezeki Allah bagi untuk merasa jadi wife .

tarikh 18/12/14 aku sah menjadi bini orang . 
jadi bermulalah hidup berkongsi dengan orang lain .
orang lain tu suami aku la .

ok habis entry dah berstatus bini org .

masuk entry kedua plak ni .

cepat plak aku taip . ini mmg biasa sbb lama2 skali bukak blog

sbbnya aku dah lupa hahahaha .

tapi kenangan tu ada la nikmat bg org yg merasa :)

xsampai sebulan dari tarikh kami di ijab qobul

aku di sahkan pregnant oleh doktor .

biar betik . org cakap bunting pelamin ni .

aku plak mcm xpecaya . 3 kali buat upt sbb aku mmg xpercaya .

teragak2 nk bgtau kat suami aku masa tu .

aku mmg regular period tp bulan tu lewat seminggu di tambah

plak aku ada simptom2 yg jarang aku rasa .

mmg pelik sangat rasa .

alhamdulillah skali lagi Allah bg rasa nikmat ibu mengandung . hihi

mmg excited tp ya Allah dia punya rasa mcm xtau nak cakap .

lain org lain rasa . tp xpa la 

"enjoy the moment" hihi .

enjoy the pregnant . hihi .

so masuk cerita nak kna buka buku merah .

dah masuk 3 month baru aku gegeh2 nak p buat buku merah .

ada la sikit kna marah sikit ngn nurse tu tp ok lah aku buat muka 

macam blur2 ja terus dia xjadi nak marah haha . 

siap dia tolong isi borang semua bagai . 

baik lah diorg ni . tp depa pun manusia mcm kita kan 

xleh la nak harapkan 100% layanan perfect . setakat kurang 2 3 peratus tu

ok sgt dah tu . sbb aku ni jenis xleh kna marah sikit nnt jd xtau nak buat apa .

pastu teqiyak . tu ja la . tp skrg ada en suami alhmdlh lain sikit rasa dia .

mula2 dulu aku prefer buat buku merah kat swasta tp refer 

pengalaman aku sendiri dan dari pembacaan dr gugel

aku dan mr kacak buat keputusan nak buka buku merah kat 

klinik kerajaan . ada byk bezanya . tp xsemua klinik swasta . pandai2 pilih bulu lah . hihi

kalau kat swasta diorg cek xdetail . mmg betul sbb aku dah ada pengalaman 3 kali checkup

diorg cek biasa2 ja dgn ubat terlupa nak bg tp duit bayar .

hissshh geram jugak tp aku xlarat nak drive ulang alik aku halalkan je la duit tu . cumanya

yg best xlama lah . sekejap je lah sbb org xramai . tu je lah . 

jika nak di bandingkan dgn klinik kerajaan yg makan masa 2-5 jam . sbb org ramai kan .

tp aku suka sbb dia cek detail . tu je lah . yg jd 5 jam sbb aku ada masalah hb rendah .

so jadi lama lah prosesnya . diaorg nak pantau .

kalau xda masalah dalam 1-2 jam dah boleh setel mcm tu . tp mmg kna bangun awal pagi la

nak beratur ambil nombor kaunter tiket tu .

so far nurse pun baik2 jugak .

alhamdulillah . apapun depend masing2 punya keselesaan lah .

aku apapun yg penting kena ada mr kacak . 

hihi . thanks abang kacak . semoga Allah meredhoi mahligai cinta kita hingga syurga .

dan baby yang coming soon . Aaminn .



No comments:

Post a Comment