Tetamu Undangan

Thursday, August 29, 2013

final year project presentation 28/8/13

salam

assalamualaikum .

good night .

 today im going to write entry

mmg tgh taip la ni .

untuk fyp kitaorg divide by two

fyp 1 and fyp 2

and for final presentation yang mana

waktu fyp 1 yang dapat A solid kena la present

dekat panel industri .

masalah aku kat sini

panel industri tu ada kuasa 20% untuk project kitaorg .

and 80% untuk supervisor and evaluator universiti .

aku xsetuju dgn sistem ni

sistem ni menjerut tengkok student dgn kejam .

bt student mental  .

sebab apa sebab .

org lain xdak hak untuk beri kita markah based on

apa yg kita bt sepanjang 1 sem dgn presentation 30 minit

they exactly cant understand .

trust me.

aku suka kalau dia just bg coment tgk kita present n bg improvement apa2

that is good tapi

dari segi pemarkahan lgsg xadil .

aku budak AI . artificial intelligence .

ok .

kenapa? adakah lecture universiti x capable nak bg markah untuk student dia .

awat awat awattttttttttttttt .

org lain semua 100% based on 2 evaluator but

kitaorg yg terpilih ni 3 evaluator .

that's not fair .

not fair forever .

lepas tu cakap semua benda ni dah di bincangkan sejak awal sem .

tp haram jadah satu habuk pun xmention pun .

one week before presentation baru bgtau .

gila apa .

pastu yg dah present kena present sekali lagi .

kesian la yg dok sabah sarawak nak kena teqebang

mai sini plak .

lecture tau nak student follow jadual diorang ja .

dia xfikir ka student pun ada life ada family .

mereka seolah2 mengugut student2 ni .

kesian kesian kesian .

pastu alasan diorang cakap kami aku ni takut nak present .

bukan sebab takut . sebab depa xikut flow yg betul .

pastu bila aku tegur sikit nak cakap aku ni xdak attitude la

cakap project aku like SHIT la .

tu lecture yang cakap mcm tu .

tgk la mcm mana dia didik student dia .

kau pangkat DR kot .

dan kau langsung x professional .

kau TRAIN student kau dgn cara ni sampai bila pun kau xkan berubah .

percayalah .

ALLLAH lebih mengetahui niat sebenar kami .

kesimpulannya pangkat x melambangkan diri seseorang .

sampai nila pun student kau akan hidup dalam keadaan ketakutan dan kegelapan

. aku bg pihak student la .. bukan aku sorang ja xpueh hati .

ramai ja tp depa xbrani cakap .

pastu semua yg lecture cakap . betul 100% ka perfectly ka .

so kalau mcm tu awat timbul lecture yg 77766666********888888 . di rahsiakan ..

jgn tgk side kau sebagai lecture kau ada hak bt apa saja .

kau kalau bt kerja patut ikut flow procedure . surat hitam putih .

bukan main ikut suka cakap .

pastu suka plak inform maklumat penting last2 minit .

xke gila apa .

ni la punca atau sebab lecture kalau nak pentingkan kerja diorang sampai

korbankan student .

 membunuh student .

ok tutup kes ni .

buka kes baru . sampai la har present .

bila aku tgk .

panel industri tu lgsg xcakap or tanya apa2 sgt2 yang lebihnya

lecture dalam .

kau kalau nak cakap mcm2 baik mean nak kutuk2 apa student tu bt  baik kau xpayah jadi

invite panel luar .

biar kau ja jadi panel . kan senang . kami pun xargue .

ni kau dah memalukan student tu . dgn menghentam dan mengutuk habis habisan

depan panel tersebut .

ini memalukan student tu sekali gus memalukan kau yang beserta fakulti kau .

kau kena fikir kau kalau nak cakap papa2 kau kena fikir effort seseorang tu effort

student .

kau ingat bt tu mcm pegi legoland  makan angin main naik buai musing .

stresss bak ang ..

pastu student bawah kau xpula kau nak hentam2 .

kenapa . kenapa . kenapa .

kenapa nak racist sgt dgn org lain .

lepas tu ada kawan aku ni kena kau2 punya lah .

sampai ada lecture yg datang tu purpose dia hanya untuk tgk kawan aku present then belah .

lepas dia kutuk2 kawan aku present dia belah .

kau kalau betul kau jaga kualiti student kau .

kau tgk semua org prsent .

bg keadilan supaya x menimbulkan cakap2 belakang dekat lecture .

at least kau cakap la . ooo awak sepatutnya bt mcm ni . that is good bla bla bla .

ni kau mmg tembak dia terus .

aku menangis kot . serius lyyyyyy .

pastu ada lecture yg cakap awak sepatutnya xpayah bt fyp .

aku betul2 sedih dgn statement membunuh org mcm ni .

aku sedih betul dgn pengurusan psm fakulti ini .

apa pun biar Allah nilai lah .. aku mampu berdoa ja .

agar xkan berlaku kat student2 akan datang .

hai kawan2ku bgnlah untu masa depan korang .

mari lah kita bina karier dgn rahmat berkat dari NYA .

Aameenn ..

sekian .










No comments:

Post a Comment