Tetamu Undangan

Wednesday, August 21, 2013

ramadan - a month of countless blessing

assalamualaikum wbt

kehadapan rakan2 yang di kasihiiii . kasih la sgt kan .. 

agak byk bulan jugak lah x hapdate belog ni ..

maklum la bizi meraikan hari kemenangan umat islam seluruh dunia ..

apa khabar ramadan yang telah pergi .. adakah aku akan bertemu lagi 

dgn ramadan akan dtg .. semoga tarbiyah ramadan yg lalu dapat menjadikan 

kita manusia yang sebenar2 manusia .. pendidikan ramadan adalah suci dari dosa ..

kita lah yang mencorak P&P ramadan untuk kembali kepada yang MAHA ESA

atau  kekal dgn diri kita yang dahulu .. muhasabah kembali diri kita ..

layakkah ibadah kita sekarang untuk membeli syurga Allah . syurga .syurga .

akan tetapi perbuatan kita selalu menempah tiket ke neraka . walhal kita xmau pun .

dan kadang2 kita xsedar pun perbuatan itu mendatangkan kemurkaan Allah ..

itu kerana kita masih buta hati .. buta akal . walaupun hakikatnya mata kita tidak buta .

yaaa kadang2 kita kata xnak buat lagi xnak buat lagi dannnn xnakkk buattt lagiiii ...

tapi kita buat jugakkkk . kita ikutkan napsuu .. kita jadikan napsu yang memimpin diri ..

kita ketepikan akal dan hati untuk berfikir sejenak .. 

kita lalai leka layannn asyik memberi napsu kita dengan hidangan ahli2 neraka ..

kita lupa untuk memberi hati dan akal dgn hidangan ahli2 syurga ..

KENAPA KENAPA KENAPA ..

kerana kita lemah dan mudah ikut tunjuk ajar dari syaitan iblis ..

itu sebab kita xmau berusaha .. kita hanya jadi pengikutt ..

sampai billaaaaaaa ..

yaaa mmg org akan cakap tunggu laaaa hidayah xdatang lagi ..

hidayah perlu di cari ..

saya sejujurnya masih cetek pendidikan agama .. saya jahil . 

tp yaAllah kembalikan hidup aku yang dulu .. yang malamnya di hidupkan untuk mengingatiMU ..

aku rindu pada tahajjudMU ya Allah ..

tapi itu masa lalu .. tidak dapat di undurkan lagi  ..

tapi kenapa sekarang aku jadi mcm ni .. 

aku yg dulu bukanlah yang sekarang .. nyanyi sikit hehe ..

aku jahat .. aku jahat aku jahat ..

aku terlalu penuh di baluti dosa2 .. 

aku mahu berubah .. ya Allah dekatkanlah aku dgn orang2

yang mencintai diri MU . di saat senang susah suka duka tangis ketawa .

sembunyikan kesedihan aku kedukaan aku .. agar aku jadi kuat .

kuat mengadu merintih menyembah dan menuruti perintahMU .

terima kasih atas semua nikmat dan kesenangan yg KAU berikan .

aku malu dgn ENGKAU ya ALLAH ..

aku gunakan segala kenikmatan yang KAU berikan tapi aku masih lalai ..

terima kasih atas air mata keinsafan ini ya ALLAH .

biarlah di mata manusia aku hodoh buruk dan tidak sempurna .

asalkan sempurna di mata MU .

aku sedang mengejar MARDHATHILLAH ..

bimbimnglah aku dgn cara apa sekali pun . asalkan ENGKAU redha .

aku harap ramadhan lalu berjaya jaya jaya jaya mendidik diriu ..

sekian tazkirah ramadan untuk diri sendiri 

-coretan hati hamba berdosa-



No comments:

Post a Comment