Tetamu Undangan

Sunday, January 16, 2011


buzzzzzz....tamau ah dok meqenyeh kat sini lama2..
singgah sat ja nih..ada qeja len lagi..hahaha..
gila best weii balik umah..sampai baju pun xdan
nak basuh..hahaha.tq adik tlg basuhkan..haha..
ok nnt kak era beli hadiah..hehe..
ok aku straigh...main topic kat sini aku nak kasi tau
balik umah baru ni, kena angkat ikrar depan mak ngn ayah aku..
tersipu simpuh aku kat depan depa..malu weiii..
tapi nak bt cam na.mmg kna la..xbuleh aku laqi..
seb bek adik2 aku xda kat situ..
tidak mampuih berguling depa gelak kat aku..haha
sebab depa dah kena dah..haha.."....."
dah settle suma2 , fuhhh lega la...
so..bila mai smalam ada rasa baru la..haha..
tp mmg btoi2 la..bukan buleh bt main2..
haha..ni nak tggu result sem akhir dip pun lambat lagi..
depa janji mggu ni..mau xkuaq jugak..tggu panglima ni
p jerkah bt kali ke2..haha..ingat xbrani ka..sebab dah berpengalaman la ni..
haha..di samping lemah lembut, perlu jugak di susuli dgn sifat kesingaan
kadang kala...hhaha..xlarat ni tau dak..sakit yang sudah tidak menentu
meyukarkan aku bergerak bebas..ya Allah..give me more strange..
tp xpa xkesah, selagi ada kemahuan, pasti ada jalan kan kan..sokonglah aku..
jgn disebabkan perkara2 mcm ni nak jadi penghalang untuk aku..huhu
(skema plak dah)haha..bukan apa felin sikit saja..
ni dairi aku..lantak aku lah nak tulih apa..haha..
kna lebih pulun n pulun la aku kali ni ..aku xda apa2 harta
kecuali ilmu yang aku blajaq saja..so kna la kumpul harta manyak2 kan..
kalau xmcm mana nak beli mcm2 kan..haha..kot hampa xtau lagi ka..
semua la ni naik..nu naik ni naik..kecuali bayi2 yang masih kecil 
yang tidak mengerti apa2 ja yang xnaik2 malah tiada nilai di sisi
org yang perlu bertanggungjawab sebab boleh di buang begitu saja di mana2..
sedih kan kata ayahku...dunia dunia dan dunia mcm2 ada, kebanyakkannya
hanyut sebab dapat buat n dapat apa yang nak tanpa
mengambil kira halal haram hak batil..tidak tahukah syurga yang Allah janjikan malah
lebih indah dan xdapat di bayangkan pun oleh manusia..itulah 
tujuan dan matlamat hidup aku mencari keredhaan Allah dalam 
setiap pekerjaan..bilamana kita bt apa2 pun, xdapat jgnlah putus asa gitu..
sebab JANGANLAH BERPUTUS ASA DARIPADA RAHMATALLAH..
Allah nak uji kita..tidak gembirakah kita bila di uji oleh Allah..
bermakna Allah masih ingat pada kita, masih mahu memberi petunjuk 
kpd kita..dan sekiranya kita bersabar Allah pasti balas yang sedikit itu
dengan lebih byk lagi malah berlipat ganda ..kan2 tgk aku sudah berceramah panjang kat sini..
haha..xda lah cuma peringatan untuk diri sendiri yang kadang kala tersasar di jalan 
yang benar..;-)..ok sambung lagi..mak kata bila aku dah jadi isteri nnt
jgn bt kasaq2 jgn mlawan suami jgn jgn n apa2lah yang menjatuhkan maruah seorang suami..mak kata
mak akan nangis bila aku buat cam tu..
trima kasih ibu slalu pesan mcm2 kat umairah permaisuri ibu ..hehe
umairah akan buat yang terbaik terbaik n terbaik lah..Aminnn..
otak cair trus bila denagq mak ngn ayah cakap..huhu
ok jum p makan tghari..sila2..;-)
vocAb note


mini n0te








motivati0n books


sekalung doa




in4mati0n board




alas kaki


note 4 1st class

-izira-

No comments:

Post a Comment